SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki meal. Fakat bu iki meal konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online tuzakışveriş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-kâr siteleri karınin nazik olan bu iki meal, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her iki meal da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olabilir, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazgımızda ahit ahit birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı beş on henüz aççalım ve beraber inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması karınin yapılan çtuzakışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer enseışı fiillemlerinin kâffesine denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik kıymetini zaitrmaya müteveccih bir çtuzakışma olan SEM, alıcı kitlesini yükseltmek açısından da bayağı önemlidir. Antrparantez SEM çtuzakışmaları ile trafiğinizi yargılama arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çtuzakışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çtuzakışmalardır. SEM makul bir bütçe karınin maruz reklamları kapsarken SEO çtuzakışmaları makul anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde kılmak karınin yapılan çtuzakışmalardır. Gelin, bu muhaliflaştırmayı beş on henüz aççalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çtuzakışmaları arasındaki başkalık; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret muhaliflığında, SEO’nun ise karınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde dokumalabilmesidir. Kısaca SEO karınin en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi karınin yeni bir ödeme dokumalmaz.
Bunun dışında bir önemli başkalık da hızdır. SEM çtuzakışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız müddet içinde zaitrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çtuzakışmaları ise uzun soluklu çtuzakışmalardır. SEO çtuzakışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalısınız.
Bu iki dijital pazarlama mealı arasındaki bir başka önemli başkalık da doğallıktır. SEM çtuzakışmaları ücretli reklam çtuzakışmaları olduğu karınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çtuzakışmalarında bu tavır değişikdır. SEO çtuzakışmaları henüz tabii icraatı kapsar ve sitenize henüz uzvi bir seyrüsefer temizışı katkısızlar.
Bu iki meal, karınerik itibarıyla da çeşitleme gösterir. SEO çtuzakışmalarındaki karınerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çtuzakışmalarında ise uğur henüz ticari olduğu karınin karınerikler SEO çtuzakışmalarındaki kadar olmayabilir.
Fakat bu saymak değildir ki SEM karınerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki meal arasındaki karınerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz bol evet da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakılırsa ikisinden de faydalanılabilir.
Makaslamakmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Sayısal Inkılapün Yükselişi yazgımıza geçebilirsiniz.