Logo nedir? Lafız mealı olarak ana hakkındalığı dilimizde amblem olan, bir meselein, faaliyetin, organizasyonun yapısını, mealını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak meseleletmenin veya organizasyonun düver olarak yaptığı meselei sembolize edebileceği kadar, markanın kendi mealı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çkırmızıışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı içerik ve anlamlara mevla mümkün.
Sorusu sorulduğunda sözcük mealının haricinde, birgeniş logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı yapacak olan şahsiyet veya kuruma neyin ve nite aktarıldığı bayağı önemlidir. özge taraftan logo tasavvur çkırmızıışmasını yapacak şahsiyet veya kurumun sizi nite anladığı ve logo çkırmızıışmanızı nite bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkırmızıışma sizin, meseleletmenizin ve bundan sonraki çkırmızıışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çkırmızıışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğmeseletirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik için yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkırmızıışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype birden çok iş düzlükı ile faaliyette kâin şirketler için henüz çok yeğleme edilebilir. Sessiz bir sektörde canlılık gösteren meseleletmelerin çoğunlukla logoları bölümü özümleme fiyat. Lakin birden şu denli bölüm ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda izhar etmek imkansızdır.
Logo ne meselee yarar?
İşletmeler için logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her nite markası olmayan bir işletme olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz hin aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yan yana gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, oldu aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Emektar halini düşünmeye çkırmızıışın. Markaların logoları olmadan gerçekten bellik olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple meseleletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza dayanıklı adımlarla devam edebilmek adına “logo tasavvur” çkırmızıışması ile saksılayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) ifade fiyat. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca ara sıra kişilerin bir görünüşte tanınmasını sağlayan meselearetlerdir. Tipik bir logo firmaların nüans edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Sade, zahmetsiz anlaşılır, hatırlanması zahmetsiz, mümkün evetğunca az sayıda renkten oluşorospuıdır. Her çdenktaş baskı ve fason tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, çok yüce ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Diğer şirket ya da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa saika vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya yüce pert verir.
Logo layihamcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapıun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin gönülğine yaraşıklı olmalıdır. Hatta kurumun kendisini nite tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin semtıdizi ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü hin birlikte rahatılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün ya da şirket için logo tasarlanacağı hin o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında bilgelik sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı hin simgenin taşıyacağı meal bakımında bu bilgelik çok önemlidir.