Klima aletinin tarihi insaniyet denli eskidir. İlk insanoğlu varlık ısılarını koruyabilmek ve kişisel konfor peylemek muhtevain efsanevi derilerini kullanıyorlardı. Daha sonraları Mısırlı egemen sınıf, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Orantı çağlarda Leonardo Da Vinci, andıran bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak muhtevain su gücü ile çalışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda hızla gelişti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya esaslandı. 1844 yılında U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanıttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk kebir yararlanma yerını 1920′ li yılların başında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu bapsına ” Her ahit 20 derecedir” ilanını asmıştı. Arkası sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 yılında Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu geliştirdi. Hızla devam eden yol gelişmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya esaslandı. İklimlendirme, havayı ısıtan, soğutan, temizleyen ve nemini denetleme eden bir prosestir. Hasetmüzde insanoğlu, elan erinç ve feyizli yaşayabilmek muhtevain klima aletinı tercih etmektedir. Bir kaç yıl öncesine denli klima şatafat olarak kabul edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut çalışmayerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya dayanıklı beğenme etmiyorlardı. Ancak aradan sabık birkaç yılda çok tadil başüstüne. Bundan sonra klima namevcut çalışmayerlerinde kimesne çalışmak istememektedir. Önce çalışmayerlerinde münteşir olarak kullanılmaya süregelen klimalar, son dönemlerde evlerin bile vazgeçilmez konfor aletı olmuştur. Son uygulayım bilimi ile geliştirilen klimalara ısıtma özelliğinin bile eklenmesi klimayı yalnızca edebiyat ferahlamak muhtevain kullanılan bir alet olmaktan çıeşp, kışın da ısınmak muhtevain tercih edilen alet yapmıştır. Klima yararlanma alışkanlığı ülkemizde yeni gelişmeye esaslamıştır. Pazardaki ürün ve hediye çeşitliliği mukabilsında tüketicilerimiz karar verme sürecinde enikonu karamsarlık yaşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın alınan klimaların, Türkiye’ nin abuhava koşullarına ve klimatize yapılmak maksut mekana yakışır seçilmemiş olması, yeterli servis desteğinin sağlamlanamaması, doğru montaj icraatının bünyelmaması kabil nedenlerle maatteessüf tüketicimiz mağdur olmaktadır. Hesaplı ömrü ülkemiz koşullarında takribî 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın alıntı maliyetinin beraberinde pres sürecinde oluşabilecek maliyetler ile erke maliyeti bile dikkate alınmalıdır. Klima aletı satın alınmadan önce bu kriterler dikkate alınarak ufak tefek bir sondaj bünyelmalıdır.